31 Ağustos 2012 Cuma

2012/2013 UEFA Avrupa Ligi Kura Çekimi




UEFA Avrupa Ligi grup kuraları, bugün Monaco'da çekildi. C grubunda mücadele edecek olan Fenerbahçemizin rakipleri ise Fransa'dan Olympique Marsilya, Almanya'dan B.Mönchengladhbah ve Kıbrıs Rum kesiminden AEL Limassol takımları oldu. 

Avrupa Ligi'nde gruplarında ilk iki sırayı alan takımlar bir üst tura çıkacaklar. 3. ve 4. olan takımlar ise elenecekler. 

20 Eylül'de başlayacak grup maçları 6 Aralık'ta sona erecek ve takımlar toplam 6 maç yapacakalr.

Final ise 15 Mayıs 2013'te Amsterdam'da oynanacak.

Fenerbahçemizin maç programı ise şöyle;

1.Maç: 20 Eylül 2012 TSİ 20:00 Fenerbahçe-Marsilya
2.Maç: 04 Ekim 2012, TSİ 22:05 B. M'Gladbach-Fenerbahçe
3.Maç: 25 Ekim 2012, TSİ 22:05 AEL Limassol-Fenerbahçe
4.Maç: 8 Kasım 2012, TSİ 20:00 Fenerbahçe-AEL Limassol
5.Maç: 22 Kasım 2012, TSİ 22:05 Marsilya-Fenerbahçe
6. Maç: 6 Aralık 2012, TSİ 20:00 Fenerbahçe-B. M'Gladbach


OLYMPIQUE MARSILYA
1899 yılında kurulan Marsilya, Fransa Ligi’nde sonuncusu 2009-2010 sezonunda olmak üzere toplam 9 kez şampiyon oldu. 1992-1993 sezonunda Şampiyonlar Ligi finalinde Milan’ı tek golle mağlup ederek zafere ulaşan Marsilya, geçtiğimiz sezonsa Fransa Ligini 10. sırada tamamladı. Fransa Lig Kupası finalinde Olympique Lyon’u mağlup ederek UEFA Avrupa Ligi’ne 3. ön eleme turundan katılmaya hak kazanan mavi beyazlı ekip, bu turda Eskişehirspor’u 1-1’in rövanşında 3-0 yenerek play-off turuna yükseldi. Play-off turunda Moldova temsilcisi Sheriff Tiraspol’u 2-1 ve 0-0’lık sonuçlarla geçen Marsilya, gruplara yükseldi.

Marsilya takımının en çok dikkat çeken isimleri arasında golcü oyunculardan Gignac, Andre ve Jordan Ayew’in yanı sıra, Fransa Milli Takımında da forma giyen Steve Mandanda ile Mathieu Valbuena yer alıyor.

Marsilya takımının teknik direktörlüğünüyse Elie Baup yapıyor. Baup, EURO 2012 sonrasında Fransa milli takımının başına getirilen Didier Deschamps’ın yerine göreve başladı.

BORUSSIA MÖNCHENGLADBACH
Almanya’nın köklü ekipleri arasında gösterilen Borussia Mönchengladbach, 1900 yılında kuruldu. Almanya Liginde sonuncusu 1977 yılında olmak üzere toplam 5 kez şampiyon olan takım, ayrıca Almanya Federasyon Kupasını 3 kez kazandı. 1975 yılında Twente’yi, 1979 yılında da Kızılyıldız’ı yenerek UEFA kupasını müzesine götüren Mönchengladbach, 2011-2012 sezonunuysa Bundesliga’da 4. sırada tamamladı.

Şampiyonlar Ligi play-off turundan Avrupa macerasına başlayan Mönchengladbach, bu turda Ukrayna’nın Dinamo Kiev takımına ilk maçta 1-3 ve ikinci maçta 2-1’lik sonuçlarla elendi. Teknik direktörlüğünü Lucien Favre’in yaptığı Borussia Mönchengladbach takımının önemli isimleri arasındaysa Mike Hanke, Igor de Camargo ve Luuk de Jong yer alıyor.

AEL LIMASSOL
1930 yılında kurulan ve Kıbrıs Rum Kesimi Liginde geçtiğimiz yıl 44 yıl sonra şampiyon olmayı başaran AEL Limassol, 2003 yılından sonra ilk kez Avrupa kupalarında mücadele ediyor. Şampiyonlar ligi 2. ön eleme turunda Kuzey İrlanda’nın Linfield takımını eleyen AEL Limassol, 3. eleme turundaysa Sırbistan’ın Partızan takımını 1-0’lık galibiyetlerle eleyerek play-off turuna yükseldi. AEL Lımassol play-off turundaysa Anderlecht’i ilk maçta 2-1 yenmesine rağmen rövanşta 2-0 mağlup olarak UEFA Avrupa Ligi gruplarına kaldı.

Abdullah Kiğılı: “UEFA’da adım adım ilerlemeyi hedefliyoruz”

Fenerbahçemizin UEFA Avrupa Ligi’nde çektiği kuranın ardından Başkan vekilimiz Abdullah Kiğılı, açıklama yaptı: "Spartak Moskova’ya şanssız bir şekilde elendik. İkinci devrede oynadığımız karşılaşmayla Şampiyonlar Ligi’nde olmayı hak ediyorduk. Bugün çektiğimiz kura en iyi kuralardan bir tanesi. Marsilya ve B.Mönchengladhbah da güçlü takımlar. Ancak rakiplerimizin hiçbirisi Fenerbahçe’den daha iyi değiller. B.Mönchengladhbah son birkaç yıldır önemli hamleler yapıyor. Rakibimizin bulunduğu bölge Almanya’da Türklerin en çok bulunduğu yerlerden biri. Bu nedenle deplasmanda yapacağımız maçı deplasman olarak kabul etmemek lazım. Marsilya’nın da bulunduğu bölge Türklerin yoğunlukta olduğu bir yer. Orada da ciddi bir taraftar desteği vereceğine inanıyorum. UEFA’da adım adım ilerlemeyi hedefliyoruz."


Volkan Demirel: “Taraftarımızla başaracağız"

Fenerbahçemizin UEFA Avrupa Ligi’nde rakiplerinin belli olmasının ardından kalecilerimizden Volkan Demirel, değerlendirmelerde bulundu.
Volkan Demirel, şu değerlendirmelerde bulundu: "Kura çekimini izledik, her zaman hangi takımı çekersek çekelim rakiplerimizin çok da önemli olmadığını söylüyorum. Çünkü önemli olan bizim ne yaptığımız. Önemli bir kura çektiğimize ve Fenerbahçe için hayırlı olacağına inanıyorum. Şampiyonlar Ligi’ne katılmak istiyorduk ama olmadı, şimdi hayat devam ediyor. UEFA Kupası’nda grupları geçip gidebildiğimiz yere kadar gitmek istiyoruz. Çıkan gruplardan Kupaya doğru ilerleyeceğimizi düşünüyorum. Ben şahsen Kupayı alabileceğimize inanıyorum. Takımımızın sadece zamana ihtiyacı var. Spartak Moskova ile oynadığımız maçta onadığımız ikinci yarı ortada. Yaşadığımız tüm bu olaylarla tecrübeleniyoruz. Üzüntüler, kırılmalar geride kaldı. Birbirimizi her zaman motive ederek ilerlememiz gerekiyor. 2-3 maçtır ben de tribündeydim, takıma destek verdim. Biz taraftarımızla birlikteyken daha güçlüyüz. Hedeflerimizi yüksek tutmak gerekiyor. Biz takım olarak inandığımız sürece umulmadık başarılara imza atabiliriz diye düşünüyorum. Tüm takım arkadaşlarım benim gibi düşünürse UEFA Kupası’na talibiz diyebiliyorum. Getiremezsek de Türk bayrağını temsil edeceğimize inanıyorum." 
Gruptaki rakibimiz Marsilya ile ilgili olarak Volkan Demirel, "Marsilya takımı Fransa’nın köklü kulüplerinden. Eskişehir ile karşılaştılar ve onları yarış dışı bıraktılar. Eskişehir taraftarlarının da bizi destekleyeceğini düşünüyorum. Avrupa’da oynanan maçlar ülke ile alakalıdır. Biz Türkiye’yi temsil edeceğiz. Avrupa’da mücadele eden her takımı desteklemek gerekiyor. Marsilya ile gruptan çıkmak için mücadele edeceğimizi düşünüyorum." diye konuştu.
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder